رد کردن پیوندها

معایب باتری های سرب – اسید قبل از قرار دادن باتری در مدار الکتریکی

باتری های سرب – اسید معمولاً در وسایل نقلیه موتوری، سیستم های پشتیبان و سایر برنامه های الکتریکی که نیاز به باتری قابل شارژ است، مورد استفاده قرار می گیرند. باتری های سرب-اسید به طور کلی برای استفاده روزمره قابل اعتماد هستند. با این حال، این باتری ها معایبی نیز دارند. مهم است که قبل از قرار دادن باتری در مدار الکتریکی خود، از خطرات و معایب باتری های سرب – اسید آگاه باشید.

خطرات ناشی از سوختگی شیمیایی

الکترولیت موجود در یک باتری سرب-اسید معمولی تقریباً از 36 درصد اسید سولفوریک و 64 درصد آب تشکیل شده است. این محلول اسیدی می تواند باعث سوختگی شیمیایی پوست شود. بنابراین، هنگام کار در اطراف باتری اسید سرب، باید بسیار احتیاط کنید.

گازهای قابل اشتعال هنگام شارژ

هنگامی که یک باتری سرب-اسید شارژ می شود، ممکن است مقداری از الکترولیت تبخیر شود و گاز هیدروژن از منافذ سلول باتری خارج شود. گاز هیدروژن قابل اشتعال است، بنابراین باتری های سرب-اسید باید دور از هرگونه منبع آتش یا شعله نگهداری و شارژ شوند.

باتری ها می توانند سنگین باشند

باتری سرب-اسید از چندین صفحه الکترود سرب و اکسید سرب غوطه ور در الکترولیت اسیدی ساخته شده است. وزن یک باتری خودرو می تواند در حدود 15 کیلوگرم باشد. بالا بردن نادرست باتری سرب-اسید باعث آسیب می شود.

الکترولیت می تواند تبخیر شود

باتری های معمولی سرب-اسید حاوی حداقل یک دریچه باتری در هر سلول است. همانطور که قبلاً ذکر شد، ممکن است الکترولیت از طریق این دریچه هنگام شارژ شدن باتری تبخیر شود. اگر سطح الکترولیت در هر یک از سلول های باتری به زیر حداقل سطح مورد نیاز برسد، عملکرد باتری ممکن است متوقف شود. وقتی این اتفاق می افتد، باید آب مقطر را به سلول باتری آسیب دیده اضافه کنید تا سطح الکترولیت به حد نرمال برسد.

پیام بگذارید

  1. buy brand cialis
    پیوند ثابت
This website uses cookies to improve your web experience.