رد کردن پیوندها

شارژ باتری های اسید سرب : شارژ شناور

در شارژ شناور ، یک ولتاژ ثابت به طور مداوم به باتری سرب – اسید اعمال می شود. فقط جریان لازم برای حفظ ولتاژ تأمین می شود که دشارژ خود به خودی باتری را جبران می کند. این روش بدون در نظر گرفتن اندازه باتری این مزیت را دارد که جریان شارژ مناسب را تأمین می کند و احتمال شارژ بیش از حد باتری را کم می کند.

از آنجا که باتری در یو پی اس که از شارژ شناور استفاده می کند به طور موازی بین یکسو کننده و اینورتر متصل است، در صورت قطع شدن جریان، بدون هیچ گونه وقفه ای می تواند برق را تأمین کند. چنین سیستم هایی این مزیت را دارند که حتی اگر ولتاژ منبع تغذیه اصلی نوسان داشته باشد، می توانند یک منبع تغذیه پایدار را تأمین کنند.

اگرچه عملکرد مداوم یکسوساز و اینورتر منجر به افت زیادی در تبدیل می شود، اما چنین سیستم هایی به طور گسترده ای در برنامه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که قابلیت اطمینان بالایی دارند، به عنوان مثال سرورهای داده و دستگاه های پزشکی. علاوه بر این، از آنجا که دینام های اتومبیل منبع ولتاژ ثابت را ایجاد می کنند، باتری ها در حالت روشن شدن موتور تحت شارژ شناور قرار می گیرند. (این مورد در مورد خودروهایی که از کنترل شارژ استفاده می کنند اعمال نمی شود.)

پیام بگذارید

This website uses cookies to improve your web experience.