رد کردن پیوندها

عملکرد باتری خودرو

عملکرد باتری خودرو :

باتری خودرو‌ها از شدت جریان‌های متفاوتی برخوردارند. جریان باتری با ورود به استارت خودرو موجب چرخش میل لنگ و سپس روشن شدن خودرو می‌شود. علاوه بر روشن شدن خودرو، تامین برق مورد نیاز سایر قطعات نظیر چراغ، کولر، سیستم پخش و سایر بخش‌های الکتریکی خودرو نیز بر عهده باتری است. بنابراین واضح است که باتری تا زمانی که خودرو روشن باشد در حال مصرف شدن است و قطعه‌ای به نام دینام وظیفه شارژ مجدد باتری را بر عهده دارد.

 علائم خرابی باتری خودرو و دلایل آن : 

باتری‌های خودرو به دو دسته ‌تر یا اسیدی و اتمی تقسیم می‌شوند. نمونه ‌های‌ تر در خودرو‌های قدیمی و نوع اتمی چند سالی است که در خودرو‌های جدید داخلی و خارجی استفاده می‌شود. سه نشانه خراب شدن باتری خودرو عبارتند از:

  • استارت نخوردن خودرو
  • کاهش پی‌درپی میزان آب
  • شیرین شدن آب

باتری‌ ها به طور معمول حدود ۳ الی ۴ سال عمر می‌کنند که بسته به نوع استفاده، عمر مفید آن‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. چراغ ‌ها نخستین عامل اثرگذار بر عمر باتری‌ها هستند. هر چه چراغ‌های خودرو بیشتر روشن باشد و یا چراغ‌های اضافه به خودرو افزوده شود فشار بیشتری به باتری خودرو وارد می‌شود.

دومین عامل اثرگذار بر عمر مفید باتری کولر خودرو است. روشن شدن کولر خودرو موجب افزایش فشار بر روی چندین موتور الکتریکی خواهد شد که آسیب پذیرترین آن‌ها پمپ بنزین خواهد بود. پمپ بنزین انرژی مورد نیاز خود را از باتری خودرو تامین می‌کند و معمولا بر اثر نوسانات برق خودرو نیز به سرعت می‌سوزد. در نتیجه اگر به طور دائم از کولر خودرو استفاده می‌ شود، به منظور کاهش فشار بر روی باتری و جلوگیری از خرابی پمپ بنزین بهتر است از باتری‌ های با آمپر بالا استفاده گردد.

بعلاوه، ممکن است عملکرد ضعیف باتری متاثر از عملکرد دینام خودرو باشد. بنابراین، به غیر از تست باتری بهتر است به صورت دوره‌ای دینام و تسمه آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین نوع رانندگی نیز بر عمر باتری اثر می‌گذارد. باتری‌ها پس از استارت خودرو بخش زیادی از شارژ خود را از دست می‌دهند و برای شارژ مجدد توسط دینام به زمان نیاز دارند. حال اگر خودرو دائما در مسیر‌های کوتاه خاموش و روشن شود، باتری نه تنها زمانی برای شارژ مجدد نمی‌یابد بلکه برای استارت جدید نیز بخشی از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.

پیام بگذارید

  1. what is the generic for cialis
    پیوند ثابت
This website uses cookies to improve your web experience.